Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Solaris VII: Wydziedziczeni - Witryna Zapasowa

Expandmenu Shrunk



  • Blood And Glory misja 1 – by psborsuk

    „Nadchodzi wielki czas próby dla Klanu Krawych Duchów.Trzy lata temu, w 3064 zdradzieccy pobratymcy z Klanu Gwiezdnych Żmii najechali na stolicę pogrążonego w izolacji Waszego Klanu, planetę York niszcząc jeden z Okrętów Klanu – niszczyciel klasy Lola-III „Blood Fury” i zajmując dużą ilość ważnych enklaw na planecie. Co najgorsze przy inwazji użyli dużej ilości drugoliniowego sprzętu i wojowników solahma dodając goryczy Waszym porażkom. Ale to było 3 lata temu. Od tego czasu przywódcy Waszego Klanu zrozumieli że czas izolacji się skończył i czas dostosować się do nowych warunków, odświeżyć więzy z sojusznikami i sięgnąć głęboko do serca Klanu pozwalając walczyć nie tylko Prawdziwie Urodzonym. Plamę na honorze Klanu może zmyć jedynie usunięcie Gwiezdnych Żmii z York.I tak czterech nowych ristarów wkroczy wkrótce do Kręgu Równych aby wziąć udział w swojej pierwszej Próbie Pozycji i sięgnąć po swoje przeznaczenie…”

    Na 18 Łódzkim Porcie Gier 23-24.11.2013 postanowiliśmy rozegrać naszą pierwszą bitwę w kampanii Blood and Glory. Na rozgrzewkę Brathac przygotował nam misję treningową, umożliwiającą zapoznanie się z zasadami klanowymi (takimi jak klanowy honor).

     

    „Skrwawienie to najważniejsza Próba Pozycji w życiu każdego Klanowego kadeta. Wkraczając do Kręgu Równych dwóch kadetów staje naprzeciw sześciu przeciwników – po trzech na każdego. Aby zdać Próbę i trafić do Kasty Wojowników kadet musi pokonać przynajmniej jednego ze swoich przeciwników. Jeśli pokona dwóch zyska od razu stopień Komandora Gwiazdy, jeśli wszystkich trzech Kapitana Gwiazdy. Jeśli nie pokona nikogo… no cóż inne Kasty też potrzebują personelu. A jeśli przypadkiem kadet zaliczy gaussa w swój kokpit… no to widać nie było mu pisane zostać MechaWojownikiem. Takie są obyczaje Klanów.”

     

    Moim mechem był BloodKite pilotowany przez Kariannę (P4/A2). Jako ristarowi wybrałem jej cechę Blood Stalker. Dzięki niej przeciw wybranemu przeciwnikowi mamy modyfikator -1 do ataku. Żeby nie było różowo, do innych przeciwników modyfikator wynosi +2. Obowiązują one dopóki pierwszy cel nie zostanie zniszczony lub nie opuści planszy, i utrzymują się przez 1 kolejną turę po zniszczeniu/uciecze przeciwnika.
    Wspólnie z Machciem, pilotującym Maraudera, zajęliśmy jedną połowę stolika.

    W tym czasie Az pilotował dwa mechy (swojego i Sky’owego) na sąsiedniej planszy.

    Jako pierwszego przeciwnika wyzwałem mechawojownika pilotującego Masakari A.

    Nasze starcie prowadzone było po kostki w wodzie, dzięki czemu miałem dodatkowe chłodzenie i osłonę. Wykorzystywałem swoje silniki skokowe, zapewniające większą karę do ostrzału dla mojego przeciwnika, niż dla mnie (w związku z uwagą MvB małe wyjaśnienie mojego skrótu myślowego – mój przeciwnik miał artylerzystę na poziomie 4 (o ile dobrze pamiętam, tu pytanie do Brathaca), a ja 2 i jeszcze -1 za Blood Stalkera. Dodając do tego jeszcze fakt, że chyba tylko raz w grze skoczyłem na odległość poniżej 3 heksów, sumarycznie mój przeciwnik miał modyfikator 4+2(mój skok)=6, a ja 2+3(skok)-1(Blood Stalker)=4). Mój mech wyposażony był w trzy wyrzutnie SRM-4, trzy LRM-15 i trzy ER Large Lasery. Wyrzutnie to nie jest to, co borsuki lubią najbardziej (nie ma jak dwa PPC, z których jeden zawsze trafia ;) . Jednak, z braku laku, rozpocząłem zmasowany ostrzał pociskami rakietowymi, w pierwszej turze zaliczając headshota (bez większych efektów jednakże). Początkowo starałem się nie przegrzewać, aby wykorzystać pełną moc broni w odpowiednim momencie.

    Na planszy Aza dochodziło do starć na minimalnych dystansach.

     

    Ostatnie salwy wypuszczone w Masakari spowodowały zniszczenie jednego punktu silnika oraz żyroskopu, co wyłączyło przeciwnika z walki. Pierwszy przeciwnik pokonany, Karianna udowodniła, że jest godna miana mechawojownika.

    Na sąsiedniej planszy Az toczył podwójne starcie.

    Mimo dość poważnych uszkodzeń (na prawym boku został jeden punkt pancerza), wiedziona ambicją Karianna wyzwała kolejnego przeciwnika – tym razem był to Man O’ War D. Machcio, pomimo poważnych uszkodzeń silnika, również dążył do kolejnego starcia.

    Mój drugi przeciwnik był dużo bardziej mobilny, więc starałem się utrzymać dystans i nie dać sobie wejść na plecy.

    W starciu z Man O’ Warem stosowałem podobną technikę, co z Masakari.

    Niestety, celne strzały Brathaca (trzykrotne trafienie w jedną lokację powodujące uszkodzenie silnika i żyro) spowodowały wyłączenie mojego mecha, i tym samym zakończenie walki dla mojego ristara.

    Azowy Timber Wolf toczył swój pojedynek.

    Mój przeciwnik wrócił na miejsce startu, a ja przejąłem kontrolę nad przeciwnikiem Machcia – Wakazashi

    Przyjąłem prostą taktykę – skracać dystans i grzać ze wszystkiego.

    Przyniosło to pożądany efekt – eliminacja Machcia.

    Podsumowując, trzech naszych ristarów zostało mechawojownikami. Pilot Sty’a niestety nie zdał swojego testu, i dostanie swoją drugą szansę jako pilot pojazdu.

    W relacji pozwoliłem sobie wykorzystać wstawki beletrystyczne autorstwa Brathaca.


  • Blood And Glory misja 1 – by brathac

    Nadchodzi wielki czas próby dla Klanu Krwawych Duchów.Trzy lata temu, w 3064 zdradzieccy pobratymcy z Klanu Gwiezdnych Żmii najechali na stolicę pogrążonego w izolacji Waszego Klanu, planetę York niszcząc jeden z Okrętów Klanu – niszczyciel klasy Lola-III „Blood Fury” i zajmując dużą ilość ważnych enklaw na planecie. Co najgorsze przy inwazji użyli dużej ilości drugoliniowego sprzętu i wojowników solahma dodając goryczy Waszym porażkom. Ale to było 3 lata temu. Od tego czasu przywódcy Waszego Klanu zrozumieli że czas izolacji się skończył i czas dostosować się do nowych warunków, odświeżyć więzy z sojusznikami i sięgnąć głęboko do serca Klanu pozwalając walczyć nie tylko Prawdziwie Urodzonym. Plamę na honorze Klanu może zmyć jedynie usunięcie Gwiezdnych Żmii z York.I tak czterech nowych ristarów wkroczy wkrótce do Kręgu Równych aby wziąć udział w swojej pierwszej Próbie Pozycji i sięgnąć po swoje przeznaczenie…
    Moi gracze to Azazel, Machcio, PsBorsuk i Skyhawk. Sky co prawda nie dotarł gdyż cierpiał na syndrom dnia poprzedniego, więc Az musiał go zastąpić.
    Skrwawienie to najważniejsza Próba Pozycji w życiu każdego Klanowego kadeta. Wkraczając do Kręgu Równych dwóch kadetów staje naprzeciw sześciu przeciwników – po trzech na każdego. Aby zdać Próbę i trafić do Kasty Wojowników kadet musi pokonać przynajmniej jednego ze swoich przeciwników. Jeśli pokona dwóch zyska od razu stopień Komandora Gwiazdy, jeśli wszystkich trzech Kapitana Gwiazdy. Jeśli nie pokona nikogo… no cóż inne Kasty też potrzebują personelu. A jeśli przypadkiem kadet zaliczy gaussa w swój kokpit… no to widać nie było mu pisane zostać MechaWojownikiem. Takie są obyczaje Klanów.
    Każdy z moich graczy prócz zwykłych wojowników ma po jednym ristarze, czyli specjalnym Mechawojowniku z wybraną przez siebie dodatkową cechą. Az i Machcio mają Snajperów (zmniejszone modyfikatory za zasięgi), Sky specjalistę od strzelania z dużego lasera ER a PsB Krwawego Łowcę (bonusy do koncentracji na jednym przeciwniku). Pierwszy scenariusz był prosty – Klanowa Próba Pozycji. Aby zakwalfikować się do Kasty Wojowników każdy z ristarów musiał stanąć naprzeciw trzech przeciwników i pokonać przynajmniej jednego z nich. Oczywiście wyzywać przeciwników mogli pojedynczo.
    Azazel - Timber Wolf D - Mechawojownik Natasha P3/A2 vs Thor D P6/A2, Black PythonP4/A2, Canis P5/A3
    Machcio - Marauder IIC - Mechawojownik Michael P4/A3 vs Warhammer IIC P5/A4,Wakazashi P3/A4, Highlander IIC P5/A4
    PsBorsuk - Blood Kite - Mechawojownik Karianna P4/A2 vs Gargoyle D P6/A3, Warhawk A P4/A4, Supernova P4/A4
    Skyhawk - Kingfisher D - Mechawojownik Sky P3/A2 vs Savage Coyote B P5/A4, Blood Asp Prime P4/A3, Turkina Prime P4/A3
    Losowanie map wg. tabel dla planety York wykazało że pierwsza para rozegra swoje starcia na mapach River Delta #1 i Woodland, a druga Rolling Hills #1 i Large Lakes #2. Przy pierwszej usiedli Machcio z Psborsukiem a przy drugiej samotny Az. Obowiązywały zasady Klanowego Honoru poziom I.
    Azazel jako pierwszego przeciwnika wybrał Canisa, maszynę cięższą niż jego Timber Wolf uzbrojoną w 4 duże lasery ER i dwa działa Ultra 10. Niby miałem przewagę na dalekim dystansie, ale lasery generują bardzo dużo ciepła i już w pierwszej turze musiałem sprawdzać czy nie nastąpi awaryjne wyłączenie wyłaczenie reaktora.  Starałem się utrzymywać dystans 8 heksów między Canisem a Mechem Aza, bo miałem wtedy już krótki zasięg na laserach a PPCory Aza już były na średnim, ale temperatura i bonus Azowego wojownika skutecznie wyrównywał szanse, a przy okazji zablokowałem jedną z Ultr. Az sprytnie także chował się za częściową osłoną i kępach lasów. Ostatecznie trafienia z PPC urwały nogę Canisa powalając go na ziemię, ale w tej samej turze dwa celne strzały z laserów przebiły korpus Timber Wolfa powodując dwa trafienia krytyczne silnika. Az zdecydował się zakończyć swoją próbę.
    Canis (Hammerhands) vs Timber Wolf 
    O ile Az przemyślał starcie swojego Timber Wolfa to z Kingfisherem dał ciała po całości. Miast utrzymywać wybranego Savage Coyote na dystans, biegać wokół jeziora i ostrzeliwać ze swoich trzech dużych laserów ER poszedł w zwarcie co nie mogło się dobrze skończyć (zwłaszcza że przy okazji zaciął Ultrę 10 będącą jedyną backupową bronią Kingfishera). Salwy z 4 ATMów 3, 6 małych pulsaków, 1 dużego pulsaka i Ultry 5tki szybciutko poradziły sobie z pancerzem Kingfishera, który najpierw stracił lewy bok i ramię z dwoma z trzech laserów. Później już tylko gnębiłem go małymi pulsakami aż rozbiłem korpus i trafiłem dwukrotnie silnik. I tak Sky, nie uczestnicząc nawet w walce, trafi za stery jakiegoś czołgu miast Mecha. Niesprawiedliwe? Może, ale takie są obyczaje Klanów.
    Savage Coyote (Templar) vs Kingfisher (Daishi)
    PsBorsuk na pierwszego przeciwnika wybrał Warhawka A. Oba Mechy zbliżały się do siebie brocząc po pas w wodzie, ale tu Blood Kite miał przewagę gdyż ma silniki skokowe zamontowane w korpusie i na bokach więc mógł spokojnie skracać dystans skacząc, gdy ja powoli brnąłem na przód. Komputer celowniczy pomagał nieco w namierzaniu Mecha Psb, ale ostatecznie zmasowany ostrzał rakietami przebił korpus Warhawka uszkadzając krytycznie silnik i żyroskop. Na drugiego przeciwnika PsB wybrał Gargoyla, szybkiego 80 tonowego szturmowca w wersji żarówy (dużo laserów i komp celowniczy). Gargoyle szybko skrócił dystans a celne strzały ze średnich laserów pulsacyjnych przebiły osłabiony już pancerz na korpusie uszkadzając żyroskop i silnik. PsBorsuk poddał partię.
    Po lewej Blood Kite vs Warhawk (Thunderhawk)
    BloodKite vs Gargoyle (Battleaxe)
    Machcio pierwszego wyzwał Warhammera. Tym razem to ja postanowiłem skrócić dystans mając nadzieję na skuteczne użycie 5 średnich pulsaków popartych SRMami. Na dystans przewaga 3 ER PPC Maraudera wobec moich 2 przemawiała na moją niekorzyść. Prawie mi się udało, jednakże wykonany alpha-strike nie był tak skuteczny jak miałem nadzieję gdyż Machcio schował swojego Mecha w rzece za lasem. Ostatecznie oboje porozbijaliśmy sobie krytycznie silniki i Warhammer odpadł z gry. Mimo uszkodzeń Machcio postanowił zaryzykować i wyzwał Wakazashi na kolejny pojedynek (Mecha przejął PsB) ale siła ognia tej starej maszyny Klanu Jadeitowego Sokoła (LB-X20, Gauss i ER PPC) szybko dokończyła dzieła zniszczenia.
    Po prawej Marauder vs Warhammer

    Marauder vs Wakazashi (Thanatos)

     

    Następnym razem dobierzemy się do skóry Gwiezdnym Żmijom.
    Przy okazji przestestowałem w praktyce aplikacji BT Dice Roller na telefony z Androidem. Zdecydowanie przyśpiesza rozgrywkę. Polecam.
    Zdjęcia dzięki uprzejmości PsBorsuuka.